divendres, 5 d’octubre de 2012

Pissarres Digitals



Adéu al guix



Les classes són més atractives i els alumnes estan més motivats

Amb les pissarres digitals, l'alumne està més atent, és protagonista i interactua.


Adéu al guix en les aules. El encerat clàssic està a punt de passar a millor vida. La revolució educativa passa ara per les pissarres digitals, unes pantalles blanques de grans dimensions i sensibles al tacte, on sorgeixen figures, on es poden veure vídeos i consultar Internet o la Larousse. Fins i tot poden parlar i dirigir-se a un alumne per demanar-li que s'acosti i resolgui l'equació. Són "pissarres màgiques" diuen els més petits.

Aquesta nova eina tecnològica posada al servei dels professors està mudant els mètodes pedagògics. Les classes són més atractives i els alumnes estan més motivats, explica Rosa Maria Barreiro, una mestra pionera a Galícia en l'ús de la pissarra digital a l'aula. "Un nen motivat aprèn abans i de veritat. No se li oblida el que li ensenyen", assegura.

En el seu col · legi, fins al professor d'Activitat Física s'aprofita de la pissarra virtual per ensenyar als seus alumnes d'Infantil quins aliments són més saludables i quins han d'evitar per fugir de l'obesitat. El missatge del mestre es reforça mentre a la pantalla apareixen hamburgueses, pastes, pomes i espinacs. Perquè això succeeixi, abans el docent ha de preparar en el seu ordinador portàtil la classe, buscant imatges i creant exercicis perquè després l'alumne pugui interactuar. En arribar a l'aula, el professor només ha de connectar l'ordinador i la pissarra i ordenar silenci.

Un altre exemple, per ensenyar als més petits com s'escriu una carta, es dispersen a la pantalla el segell, el nom del remitent (el seu nom) i el del destinatari (el d'un amic) i la direcció. Llavors el nen s'acosta a la pissarra i amb la seva mà va ordenar al sobre buit tots els elements. "Els llibres són àrids, freds i distants. Amb les pissarres digitals, estan més atents. Són protagonistes i interactuen amb la pissarra", insisteix Rosa, que dóna classe en una escola rural de Ponteceso, a la província de la Corunya.
 
Arrel d’aquesta informació extreta del següent link: http://alejithalink.blogspot.com.es/2010/06/aulas-virtuales-y-pisarras-digitales.html
 
Hem arribat a la conclusió de que el fracàs escolar es pot arribar  a reduir mitjançant les noves tecnologies, com poden ser: les pissarres digitals. Ja que, aquest mètode fa que l’alumne estigui més motivat, participi a classe d’una forma més interactiva i dinàmica. Com podem observar el petit fragment extret del blog, Rosa Maria Barreiro afirma  "Un nen motivat aprèn abans i de veritat. No se li oblida el que li ensenyen", és a dir l’alumne es converteix en el protagonista i partícip  de l’aprenentatge. 

Les noves tecnologies obren un món nou per el docent, així com també per l’alumnat, ja que les seves classes ja no es basen en una pissarra i prendre apunts, sinó que la seva metodologia didàctica és amenitzar les classes per tal de fer-les mes entretingudes i divertides. D’ aquesta forma l ‘alumne aprèn amb més facilitat i a la vegada s’acosta a les noves tecnologies.   


 Aquí us deixem un vídeo per fer més entenedor el funcionament de les pissarres digitals. Esperem que us agradi!

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada